S'inaugura la nova línia d'alta velocitat entre Alacant i Madrid · El
trajecte es completa en dues hores i vint minuts i ha costat 1.920
milions · Alacant continua desconnectada de València amb alta velocitat.
En un moment en què l'alta velocitat espanyola
continua sense enllaçar les principals ciutats del corredor mediterrani
i és desacreditada per l'alt cost de moltes línies i el poc rendiment
que se'n treu, avui s'ha inaugurat amb les màximes autoritats
valencianes i espanyoles el tram Alacant-Madrid, que ha costat 1.920
milions d'euros i ha reforçat encara més l'estructura radial de la
xarxa. A l'arribada a Alacant, uns tres-cents manifestants de diversos
col·lectius han rebut les autoritats, encapçalades pel president
valencià, Alberto Fabra, el president espanyol, Mariano Rajoy, i Felipe
de Borbó, amb una forta escridassada. S'hi veien estelades i banderes
republicanes i s'han fet esclatar petards durant la conferència de
premsa. Alacant queda ara a dues hores de Madrid, però continuarà sense
connexió d'alta velocitat amb València i, de fet, es trigarà quasi el
mateix anar d'Alacant a Barcelona directament amb Euromed que passant, amb TGV, per Madrid.
A
l'acte també hi han assistit la presidenta de Castella-la Manxa María
Dolores de Cospedal, la ministra de Foment Ana Pastor i el ministre
d'Afers Estrangers José Manuel Margallo. La nova línia s'obrirà al
públic demà i unirà les dues ciutats en dues hores i vint minuts, una
millora de cinquanta minuts en relació amb el temps actual. La inversió
total ha estat de 1.920 milions d'euros.
Nou anys després que el
govern espanyol de José María Aznar posés la primera travessa, el tren
d'alta velocitat arriba a la segona capital de província del País
Valencià, sense que de moment hi hagi connexió amb València. L'obra
forma part de la línia d'alta velocitat Madrid-Castella la Manxa-País
Valencià-Múrcia i una part del seu trajecte seria inclòs en el corredor
mediterrani, segons el Ministeri de Foment.
La infrastructura és
la prolongació de la línia Madrid-Albacete, en què s'ha construït una
connexió de 165 quilòmetres fins a Alacant que fa que el trajecte amb la
capital espanyola sigui de dues hores i vint minuts. Es preveu que al
final de l'any es pugui fer el viatge en dues hores i cinc minuts.
El
preu oficial de la classe turista és de 64,9 euros per trajecte, tot i
que es poden adquirir per un mínim de 25 euros per trajecte acollint-se a
ofertes segons l'anticipació i les vendes a través de la web de Renfe.
També hi ha la possibilitat d'adquirir abonaments de deu viatges a 42,2
euros per trajecte. Renfe també ha començat una promoció especial de
llançament de bitllets a 32,45 euros aquesta primera setmana de
funcionament.
Hi haurà nou freqüències diàries per sentit i deu
els divendres. El tren farà parades a Madrid, Conca, Albacete, Villena i
Alacant. Els trens Alvia permetran connexions amb Santander i Gijón i a
Galícia els caps setmana, segons que ha explicat Foment.
L'executiu
que presideix Fabra considera que la nova infrastructura ajudarà a
consolidar i potenciar el turisme provinent de Madrid i Castella-la
Manxa, com també el turisme de cap de setmana i les visites d'un dia a
la ciutat.
Font VilaWeb
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada